środa, 22 stycznia 2014

Co zrobić z białkami jajek ...czyli jak upiec makaroniki kokosowe

Na pewno wiele razy zostały Wam białka jajek, żółtka były potrzebne, do kruchych ciastek, do mięsa itd... a białka zostają. Wtedy trzeba koniecznie zrobić makaroniki kokosowe albo orzechowe.
Przepis mam nie wiem już skąd, na pewno jest w moim kuchennym segregatorze ponad 18 lat ... Ale nigdy jeszcze nie upiekłam wersji zgodnej z przepisem czyli orzechowej. Jakoś tak zawsze się składało, że piekłam wersję kokosową.


 Przy okazji mogę się Wam pochwalić prezentem jaki dostałam od przyjaciółki - dwie patery, które można fajnie zestawiać. Moja mała kolekcja z Bolesławca się powiększyła :)


Poniżej zamieszczam przepis na makaroniki, są naprawdę smaczne...
   

MAKARONIKI  KOKOSOWE
3 białka
50 g twardej gorzkiej czekolady (schłodzonej)
100 g kokosu *
4 łyżki bułki tartej
300 g cukru

papier do pieczenia

*w oryginale były tarte orzechy laskowe

Białka ubić na sztywną pianę. Powoli, stopniowo, łyżka po łyżce dodać połowę cukru. Czekoladę posiekać ostrym nożem lub zetrzeć na tarce. Ubitą pianę wymieszać z pozostałymi składnikami: resztą cukru, kokosem, bułką tartą i czekoladą. Łyżeczką do kawy kłaść na wyłożoną papierem blachę małe porcje masy (w niewielkich odstępach – nie rośnie).
Piec w nagrzanym piekarniku do temp. 130 ºC, aż do wyschnięcia przez ok. 10-15min.

Smacznego:)

16 komentarzy:

  1. Przepis spadł mi jak z nieba :))) mniam! Porcelana PIĘKNA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są bardzo mniam, słodycz bezy połączona z kawałeczkami gorzkiej czekolady :)

      Usuń
  2. Uwielbiałam bezy, takie makaroniki też pewnie smakowałyby mi, ale ja teraz jajek nie jem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to faktycznie masz problem, bo jak tu zrobić bezy bez białek :(

      Usuń
  3. Wypróbuję na pewno. Chociaż białka to zostają mi chyba głównie po koglu moglu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają tak smakowicie, że chyba zaraz je zrobię, w wersji orzechowej, ale orzechowo - włoskiej, bo takie posiadam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. orzechowo włoskiej....daj znać jak wyszły

      Usuń
  5. mniam, ale pysznie wyglądają, szczególnie tak podane, piękna kolekcja
    pozdrawiam E.B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa jeszcze zostały... nic straconego możesz podejść i spróbować :) Zapraszam

      Usuń
    2. Kłamstwo! ;( Jak przyjechałam to już ich nie było...

      Usuń
    3. Jeszcze były tylko schowane w pudełku i tylko wtajemniczeni wiedzieli gdzie to jest :)

      Usuń
  6. kochana, przepis jest świetny chętnie wypróbuję... A zawsze zostaje mi tyle białek jak piekę rogaliki... Dziękuję za przepis!!!!!!!!!! Ściskam Cię kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest dedykowany piekącym rogaliki i kruche ciasteczka :)

      Usuń
  7. kochana, ale świetny ten przepis, dziękuję Ci za niego. Zawsze jak robię rogaliki to zastają mi białka i nie wiem nigdy co mam z nimi zrobić, teraz już wiem.... Ściskam i buziaczki śle

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na mojej stronie, będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci choćby najkrótszego komentarza pod postem :)