niedziela, 11 stycznia 2015

Ciasteczka piwne czyli ulubione chrupacze

Dzisiejszy post będzie słodki, ale nie za bardzo... Na zamówienie mojej córki upiekłam ciasteczka piwne. Muszę wyjaśnić wszystkim zaniepokojonym, że nie mają smaku piwnego... Piwo służy jedynie do spulchnienia ciasta, dlatego musi być świeżo otwarte. Potrzeba go niewiele, a resztę można wykorzystać dowolnie :)
Ciasteczka są  kruche i nie za bardzo słodkie, dzięki czemu stanowią świetną przekąskę. Cukrem posypane są jedynie z wierzchu, samo ciasto nie jest słodkie. Nie należą jednak do dietetycznych....  z powodu dużej ilości masła.
Tak wyglądają po upieczeniu.



CIASTECZKA PIWNE
250g masła lub margaryny
ok. 1/3 szklanki piwa
2 szkl. mąki

1 jajko lub żółtko do posmarowania
cukier „gruby kryształ” do posypania

Przesiać mąkę na stolnicę, masło położyć na mące
i posiekać nożem. Zagnieść ciasto, dodając powoli piwo (musi być świeżo otwarte, z dużą ilością gazu). Ciasto rozwałkować na grubość ok. 3-4 mm. Wykrawać ciastka i układać je na blasze, na papierze do pieczenia, dość blisko jedne przy drugich (w trakcie pieczenia lekko rosną w górę, zmniejszając swój „obwód”). Ciastka posmarować
z wierzchu rozmąconym jajkiem lub żółtkiem, posypać cukrem.
Piec w temp Ok. 180ºC, aż do zrumienienia (ok.10 min).

Smacznego:)
 
 Poniżej kilka zdjęć z różnych etapów produkcji :)




Z podanej porcji wychodzą ok. 4 blachy do pieczenia. Zachęcam do upieczenia ich, są bardzo łatwe i jak na ciasteczka dość szybkie :)
Pozdrawiam Was serdecznie w ten wietrzny, niedzielny wieczór.

8 komentarzy:

  1. baaardzo ciekawy przepis, z chęcią kiedyś wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam nigdy ciasteczek piwnych:) Wyglądają przepysznie i bardzo ładnie! Foremki masz kochana cudowne!
    ściskam cię cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię różne foremki do ciasteczek i kiedy tylko coś ciekawego uda mi się wypatrzeć kupuję :)

      Usuń
  3. Fajne kształty twoich ciasteczek. Muszę spróbować zrobić szczególnie ze względu na brak cukru w środku - takie małe oszustwo wobec dzieci wyjdzie im na zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziewczyny bardzo je lubią, bo jednak są trochę słodkie :)
      A foremki szczerze mówiąc nie pamiętam gdzie i kiedy kupiłam.... mam je chyba z 10 lat.

      Usuń
  4. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie są :) i jeszcze są szybkoznikalne :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na mojej stronie, będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci choćby najkrótszego komentarza pod postem :)